„Czego nie ma najpierw w zmysłach,
tego nie ma w umyśle.”
Maria Montessori
Temat: | Wykładowcy: | Kategoria: | |
---|---|---|---|
1 | Brak Miejsc Edukacja leśna cz.2Zapraszając uczniów i siebie do częstego bycia w przyrodzie obdarowujemy się niezwykłą możliwością poznawania otaczającego świata poprzez obserwację i wielozmysłowe doświadczanie go. Robiąc to od samego początku, systematycznie i krok po kroku zaspokajamy stopniowo kolejne potrzeby (m.in. rozwój sensoryczny, motoryczny i emocjonalny) otwierając się na następne etapy. Ważnym zadaniem jest dbałość o rozbudzanie i doskonalenie umiejętności poznawczych, które służą nam do przetwarzania i tworzenia nowych informacji kluczowych do budowania wiedzy o świecie i o sobie. Poczucie, że “chcę i potrafię to robić” jest fundamentem do stopniowego przejmowania odpowiedzialności za swój rozwój. Na warsztacie spróbujemy sami doświadczyć, jak sprzyjającym - do tego zadania - otoczeniem jest przyroda i jak warto śmiało czerpać z tego potencjału. | dr Ewa Kaliszuk Adam Kaliszuk | Dla wszystkich |
2 | Czy można zrezygnować z tradycyjnych lekcji? O nauczaniu projektowym, czyli jak uczymy przedmiotów przyrodniczych w naszej szkole – cz. 2 Od dłuższego czasu pracujemy z przedmiotami przyrodniczymi metodą kilkudniowych bloków projektowych. Zauważyłyśmy, że pozwala to zgłębić dany temat, zachować ciągłość myśli i zagadnienia oraz lepiej rozwinąć umiejętności pracy w grupie. Na podstawie doświadczeń opracowałyśmy wspólny program dla czterech przedmiotów: geografii, biologii, chemii i fizyki, który nie tylko realizuje podstawę programową, ale przede wszystkim pokazuje i pozwala zrozumieć prawa natury fundamentalne dla istnienia i rozwoju życia. W czasie warsztatu chcemy uchylić rąbka tajemnicy, jak pracujemy z tym na co dzień. | Angelika Górska Alicja Czucha | Szkoła |
3 | Brak Miejsc Rozwiązywanie konfliktów między dziećmi w przedszkolu i w domu: uczucia, emocje i nasze praktyki | Justyna Gosz-Skórska Karina Nieckarz | Przedszkole |
4 | Nastolatki w szkole podstawowej – czy można odpuścić i zaufać? Naszym zdaniem budowanie relacji z uczniami na drugim etapie edukacji (klasy IV-VIII) opiera się na tym, co powstało między nami wcześniej. Należy zadać sobie pytanie: jak poważnie traktujemy decyzje i wybory naszych uczniów i czy jest czego się bać? Może dokonają niewłaściwych decyzji? Może nie będą chcieli się uczyć? A może zaufanie do nich powinno być ograniczone, bo przecież my dorośli wiemy lepiej co jest dla nich dobre? Nasz warsztat będzie próbą pokazania tego, czym jest przewodnictwo w prowadzeniu nastolatka ku kolejnym etapom i wyborom, ku dorosłości. | Dorota Turowska Katarzyna Szymańska | Dla wszystkich |
5 | Empatyczna komunikacja - porozmawiajmy o uczuciach i potrzebach Tworzenie kultury pokoju, w której jest przestrzeń na potrzeby wszystkich członków społeczności. 1. Strefy regulacji 2. Bariery komunikacji 3. Fakty, a oceny i opinie 4. Co wiemy o uczuciach? 5. Uczucia prowadza nas do potrzeb 6. Potrzeby wg M. Rosenberga 7. Tworzenie kultury pokoju w twojej społeczności | Donata Sulikowska | Dla wszystkich |
6 | Spokojnie, mamy plan! Planowanie pracy nauczyciela i uczniów Co zrobić, by uczniowie wzięli odpowiedzialność za swój proces nauki? Co zrobić, aby bez kar i nagród z chęcią się uczyli? Czy to możliwe, by uczniowie decydowali o tym czego chcą się uczyć i jednocześnie realizowali podstawę programową? Odpowiedź jest prosta: trzeba mieć plan! Na spotkaniu przedstawię dobre praktyki pokazujące dostosowanie metod i form pracy na lekcji do indywidualnych potrzeb i możliwości każdego ucznia. Pokażę jak planowanie pracy uczniów i nauczyciela rozwija każdą ze stron. Bo edukacja, to może być piękny świat! | Martyna Tarnowska | Szkoła |
![]() | Zgłoszenie na konferencję Opłata za konferencję obejmuje udział w warsztatach,
Przelew na konto Katolickiej Fundacji Oświatowej | ![]() |