„Czego nie ma najpierw w zmysłach,
tego nie ma w umyśle.”
Maria Montessori
Temat: | Wykładowcy: | Kategoria: | |
---|---|---|---|
1 | Brak Miejsc Edukacja leśna cz.1Coraz więcej badań wskazuje na kluczową rolę kontaktu dzieci z otaczającą przyrodą w całym procesie ich rozwoju. Bogactwo świata przyrody, przejawiające się różnorodnością barw, kształtów, zapachów, dźwięków, wielością perspektyw, mikro i makro skalą, rozbudza ciekawość i zainteresowania dziecka, uczy je zadawania pytań i zachęca do szukania odpowiedzi. Kształtuje umiejętność tworzenia koncepcji, wpływa na system wartości, a przede wszystkim rozwija otwartość i sympatię wobec świata przyrody. To sprzyja nawiązaniu tak kluczowych więzi między człowiekiem a otaczającym światem. Jak i kiedy to robić? Czy nie mając wykształcenia przyrodniczego poradzę sobie z takim wyzwaniem? Zabierając dzieci do lasu kim jestem / będę - nauczycielem, przewodnikiem, opiekunem czy towarzyszem? Myśląc o leśnej edukacji mogą pojawiać się bardzo różne pytania i wątpliwości. Warsztat będzie doskonałym czasem na doświadczanie, przeżywanie i rozmowy. Gorąco zapraszamy! | dr Ewa Kaliszuk Adam Kaliszuk | Dla wszystkich |
2 | Brak Miejsc Czy można zrezygnować z tradycyjnych lekcji? O nauczaniu projektowym, czyli jak uczymy przedmiotów humanistycznych w naszej szkole – cz. 1W epoce renesansu humanista miał szeroki zakres zainteresowań. Dziś humanistami nazywamy tych, którzy lepiej odnajdują się w tematach związanych z kulturą i językiem. Jednak projekty humanistyczne to nie tylko nauka historii, sztuki czy kultury. To także ćwiczenia w poszerzaniu horyzontów, łączenie wiedzy z innymi dyscyplinami naukowymi oraz zbieranie informacji na zadany temat, współpraca i lepsze poznanie samego siebie | Anna Nowak-Ludziejewska Anna Kaszewska | Szkoła |
3 | Montessori w domu i w przedszkolu – codziennie doświadczanie samodzielności Samodzielność w życiu codziennym przekłada się na samodzielność w podejmowaniu decyzji, dokonywaniu wyborów, poszukiwaniu sposobu rozwiązania zadania oraz pomaga również w budowaniu własnej wartości. To właśnie ten rodzaj samodzielności jest naszym celem, o tym właśnie mówiła i pisała Maria Montessori: „POMÓŻ MI ZROBIĆ TO SAMEMU”. Na warsztatach chcielibyśmy porozmawiać o samodzielności i pokazać Państwu, jak rozwijać i wzmacniać samodzielność w domu : - aranżacja otoczenia, - konsekwencja i wzajemna komunikacja, - wolność wyboru adekwatna do wieku i możliwości dziecka, - koncentracja. | Katarzyna Lewandowska | Przedszkole |
4 | Świat widziany autystycznymi zmysłami. Jak zrozumieć i pomóc dziecku z trudnościami rozwojowymi Wyobraź sobie, że budzisz się rano i zastajesz zupełnie inną rzeczywistość: sól smakuje jakoś inaczej, chyba jest słodka. Wrzątek nie do końca jest wrzątkiem i chyba nie parzy, ludzie – zamiast mówić – wydają z siebie niezrozumiały dla ucha szum, słyszysz wiele dźwięków na raz, a przed oczami widzisz nieustannie wirujące pyłki, które zasłaniają ci świat. Dodatkowo, tylko ty postrzegasz otoczenie w ten sposób. Tak właśnie może wyglądać świat osoby z autyzmem, która widzi, słyszy i czuje świat inaczej. Podczas warsztatu możecie poczuć namiastkę tego wszystkiego i spróbować zrozumieć ten wyjątkowy świat. | Katarzyna Zariczna Dagmara Lewandowska Katarzyna Rapczyńska | Dla wszystkich |
5 | Wpływ sztuki – plastyki i muzyki – na rozwój dziecka Chłonąc chwilę, zanurzając się w barwach i dźwięku, malując tu i teraz to, co dusza zaśpiewa – będziemy malować tuszem, a właściwie nasze obrazy będą się malowały same. Przy tym opowiem Wam, jak ważna jest plastyka i muzyka dla rozwoju dziecka, dla lepszego poznania i wyrażania siebie. | Anna Niski Krzysztof Dziemidzik | Dla wszystkich |
6 | Nasi uczniowie w swoich opowieściach – pisanie twórcze w klasach szkolnych Praktykowanie swobodnego pisania w klasach młodszych i starszych pokazało nam, że dzieci lubią pisać, mają z tego satysfakcję, zabawę, okazję do wyrażania siebie, jeśli tylko stworzy się im odpowiednie otoczenie, zachęci, a potem z radością wysłucha ich opowieści. Na naszym spotkaniu opowiemy o tym, w jaki sposób zachęcamy naszych uczniów do tworzenia własnych historii. Z przyjemnością przeczytamy niektóre prace, a potem poprowadzimy krótki warsztat, który pokaże Państwu, jak można bawić się w pisanie i co z tego wychodzi. | Agnieszka Treder Justyna Mudent | Szkoła |
![]() | Zgłoszenie na konferencję Opłata za konferencję obejmuje udział w warsztatach,
Przelew na konto Katolickiej Fundacji Oświatowej | ![]() |